RETURER OCH BYTEN

RETURER OCH BYTEN

I våra leveranser finns en förtryckt returfraktsedel bifogad för att underlätta för dig som kund. 

Kom ihåg att bifoga en retursedel när du vill byta/skicka tillbaka en vara.

1) Lägg varan i originalförpackningen och / eller sedan i en plastpåse.
2) Stäng påsen, sätt på returetiketten och lämna paketet till ett PostNord-ombud.
3) När vi har tagit emot produkten kommer vi att återbetala dig.

ÅNGERRÄTT

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du två veckor på dig att ångra ditt köp och denna tidsfrist börjar löpa dagen efter du har mottagit din vara. Vill du åberopa ångerrätten ska du, innan fristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till info@odeq.se om ditt beslut att frånträda avtalet. 

ÅTERKÖP

Se till att alla returnerade varor är i originalförpackning, med alla lappar, tags och i nyskick. Detta är ett krav vid returer. Sedan behöver du behöver bara fylla i retursedeln, lägga den och produkten/produkterna i en förpackning.

När vi hanterar din retur så kommer vi att göra en återbetalning eller kreditera din faktura, beroende på hur du ursprungligen har gjort betalningen. Du kommer att få en bekräftelse per mail när vi mottagit din retur. Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 14 dagar.

Önskar du byta till annan produkt ber vi dig att välja återbetalning och att lägga en ny order på önskad produkt.

REKLAMATION

Finns det möjlighet att ta en bild på varan du vill reklamera, och på så sätt visa oss problemet så underlättar detta hanteringen av ditt ärende. Skicka bilden i ett mail till info@odeq.se samt skriv vad det är som hänt och hur du har använt produkten/produkterna. När vi får informationen så kommer vår personal att kontakta dig för vidare information. Produkterna du vill reklamera ska vara rentvättade och fria från hundhår, lera och dylikt.