KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

KÖPVILLKOR

ODEQ.se säljer varor via internet till privatpersoner och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. 

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser.  

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms, fraktkostnad tillkommer.

LEVERANS- OCH FRAKTVILLKOR

Leveranstiden är normalt ca 1–5 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt lager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Fraktkostnad inom Sverige tillkommer med 29 kronor. Frakten är kostnadsfri vid ordervärde över 500 kr. Skulle du vilja byta storlek eller till annan produkt tillkommer ingen ytterligare fraktavgift.

SPEDITORER

Postnord - Ombud

  • Levereras av Postnord inom 1-5 vardagar
  • Levereras till valt ombud 
  • Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar och skickas sedan tillbaka till vårt lager

LEVERANSBEKRÄFTELSE

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

TRANSPORTSKADOR

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller bort märka felet. Det är därför viktigt att du tar av emballaget och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Om du ej hämtat ut paketet som du beställt tar vi ut en avgift om 50 kronor. Ditt paket ligger hos utlämningsstället i 14 dagar innan det skickas tillbaka till oss. Under den tiden skickar de påminnelser via sms/e-post samt även en påminnelse via brev. Om du vill ångra ditt köp måste du först hämta ut varan för att sedan returnera den.